Friday 10 May 2013

Rumah ohh Rumah

Assalamualaikum....salam Jumaat yg mulia..ehehe....
Hurmmm...bese la...dah masuk weekend ni mule la terpikir pasal rumah..ye la..weekend je la nk mengemas pon..huhu..untuk aku la...(yg pemalas..kahkah) maybe ibu-ibu yg lain di luar sane rajin mengemas hari-hari kan....aku xtau camne nak kemas rumah supaya betul-betul kemas and cantik...ye la...penat-penat keje..patotnye bile balik dpt la menenangkan minda dan mata kan tgk rumah yang indah..huhu...husband pon mesti teringin nak tengok rumah tu jd indah bak hotel 3 star...5 star x mungkin la..wakaka...tp aku xtau..serius xtau....ye la...balik keje dah pukul 7pm....pastu mesti si kecik nak mintak nenen....dah setgh jam...pastu la nak masak....nak mencuci pinggan...nak masuk baju dlm mesin....nak angkat kain yg jemur semalam....nak kutip segala baju-baju kotor yg mungkin tersorok dimana-mana..haha....adoiii....tot tet..tot tet...dah pukul 9pm....dalam melakukan kerja-kerja di atas...selit sekali la makan malam..huhu....haaa..nak mengemas lagi lepas abg Muhaimin makan...

Dah setel yg tu...kate la Muammar bangun lg...layan la kejap...tp kene limit..x boleh lame-lame...sebab nak kene cuci botol-botol susu....botol banyak kan sbb bfeed...berdiri la kat depan sinki dalam 15min ke setgh jam...mase tu pukul bape?? kire la sendiri..haha....ok...dah setel botol...duduk la kejap xpon baring untuk melegakan sikit tulang belakang....dalam setgh jam je..kalo terlelap abes laaa....ooo..lupe..tgk masterchef ngan cite Dahlia kejap..ekekeke..pastu sambung keje lg...amek baju dari mesin untuk dijemur...pastu iron baju plak....besenye akan berakhir pada pukul 11.00pm untuk sume ni....mase ni Muhaimin dah mintak susu and ajak teman nak tido...die mesti nak pegang-pegang tangan..baru bleh tido...Muammar pon mintak susu time gini..pastu tido la mereka...haaa...pas dorg tido baru aku mandi! ahaha....x bagus diamalkan..tp nak buek camno....time tu je aku available untuk menenangkan diri...huhu

Pastu dah ngantok....bile nak kemas rumah???? waaaa~~~ sebab tu rumah x cantik..haha...rasenye ayam tgk rumah aku pon die gelak..reban die lagi cantik..wahaha....aku teringin sgt nak hias rumah seperti di bawah ni...huhu...




even ruang dalam rumah ni kecik...tp cantikkkk jeee..nape rumah aku xleh jd gini?? hahaha....sape-sape ade tips x cara nak buat rumah jd bersih dan indah seperti ini?? ehehe...share ngan I pleaseeeee....

2 comments:

  1. hahahaha sama la ngn aku...blk buat tu buat nie dah tgh mlm...kul brp la nak kmas mcm dlm pic tu...tp teringin kan....insyaallah satu ari nnt umh kita msti jadi mcm dlm pic tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kannn..huhu..hopefully dpt la merasa umah cantik cmtu..ekekek

      Delete