Sunday 9 March 2014

Projek Pavlova

Ting..ting..ting!

Entry kedua...haha

Haaa...kali ni aku nak cite kisah cik pavlova tu...nak bagitau..aku menangis 2 kali tau x nak siapkan order...hahaha...cabaran rupenye buat bende ni..aku xtau la mane silapnye..sebab buat first time jadi...bila ade orang oder pulak la x jadi...aku dah membazir 1 tray telur okay! huhhh~~ -_-

Nasib baik la husbandku x marah..die support...and calm me....die kate "xpela..cuba la lagi..brape ringgit je telur tu..nanti b beli lagi ok.." ehek..ehek...before buat pavlova nih..aku dah tanye mama cara-cara die...then rase x konfiden..aku bukak you tube....dah tau tekstur sebenar die..aku beranikan diri untuk buat tester...nak tengok hasilnye???



Haaaa..nampak x..nampak x keindahan dan kejelitaan pavlova nih..haha..sedap pulak tu..bahahaha..x tahan puji diri sendiri...disebabkan rupe die yang sangat ayu dan menggoda ni..aku konfiden dah boleh amek order...dan..terus ade order dari 2 orang yang berbeza..retisss pulak tu beb..alaaa...bikin nervous! haha..

So..bermula la projek aku di malam hari...die nak pick up Jumaat tengahari..aku bake Khamis malam la..sebab esok keje...first bake..failed! second...failed! dan..aku bangun pagi..x boleh jadi..pavlova x siap..mc! hahaha nampak x...dah huru hara haru biru gundah gulana jiwa mase tu...sampai la kali ketiga, keempat...then aku dah give up..terpaksa call mama cakap..tolong akak...nape pavlova x jadi..sobsss...then mama pon sampai..pukul meringue x smpai bape minit..setel! malangnye...x cukup..aku kene bancuh 1 lagi adunan...x jadi jugakkkk...! arghhh...memang aku menangis la terus....haha...aku duduk je kejap...pastu husband datang..hero kan...haha...die kate..sini la b try buat...aku cakap ok...dan..sekali je die buat..jadi! yeay! b dah pandai buat pavlova...heehuuuu~~~ jadinye..pavlova yang di order tu adalah hasil pukulan mama dan incik husband la..hahaha...meh tepek gambar yang hero ku hasilkan..ngeh..ngeh...


Tadaaa..! gebus jugak kan..hehe..tapi yang krim and buah tu aku la jugak yang letak..hehe..thank you mama and hubby sebab tolong saye...ekekek...

Selamat jugak sampai ke tangan tuannye...mini pavlova in cuppies..order by Syatilla Melvin (actress) - nak jugak mention..hahaha...and mini pavlova yang 3 biji ni order by ex schoolmate..Ina...thank you so much :)

No comments:

Post a Comment