Thursday 18 April 2013

Milk Booster!

Halooo....! :)

Lately..susu merudum...huhu...and at the same time stok dah abes! erghhh..mmg stress...(stress sbb diri sndiri yg x jage mkn) sbb tu la x banyak susu..hehe...skang ni x lalu tgk nasi...pening-pening..kadang-kadang loya...cam simptom org peknen x...woohooo....dpt ku rasakan keanehan ini...huhu..tp rasenye mende ni terjadi disbbkan planner yg x sesuai ngan badan aku....dgn sume yang terjadi seperti yg tertera...ekeke...aku pon jd letih teramat....mase ngepam dah x tentu...slalu tgh mlm and subuh aku akan pam..tp skang tgh mlm x pam...sbb aku nk tido je....ngeee~~~ subuh plak pam lepas Muammar minum...so x dpt banyak mane la kan...tp Alhamdulillah dalam keadaan terkais-kais ni dpt jugak bg susu yg cukup utk Muammar dlm seminggu ni....syukur....ritu dah terbayang-bayang dah kene bg formula milk kt Muammar...tp nasib baik...aku rase nak mencuba air longan kering yang dikatakan dpt menambah kuantiti susu..hehe....

So....ptg ari rabu..pas balik keje tu..terus ajak Encik Masrul saye pegi cari kedai ubat cina...sbb besenye yang aku baca..dorg beli kat kedai-kedai itulah....dan..Alhamdulillah jumpe! alkisahnye...aku x penah ok beli-beli kat kedai ubat nih....huhu....mase nak beli tu..aku x sure nak beli bape banyak...sbb niat hanya nak mencuba dulu...memandangkan aku ni jenis susa nak minum air-air diluar kebiasaan ni...ekekkee....xtau rase die sedap ke x...then toke kedai ckp, i bg u try 1 pack dulu la...ni utk sekali rebus....so aku pon..ok...amek la 1 pack tu je...RM2.30..ehehe....sesampai je di rumah..aku pon memulakan aktiviti merebus longan itu....

Cara die senang je....
1. Cuci dulu longan tu...
2. Bile dah bersih rebus lah..ekekeke
3. Campur gule (sesedap rase)
4. Done!

Meh...meh tgk gambar jap....


ni la la die... :) (sebelum direbus)


tadaa! dah ready utk diminum.....and rasenye sedap jgk...tp...ade lg 1 cawan aku simpan dlm fridge...esoknye minum lagi best upenye..hehehe...nyaman je tekak....

Ok...and the result agak memberansangkan....sbbnye aku x penah dapat 5oz bile pam disubuh hari..paling-paling pon dpt 3-4oz je....kat ofis pon Alhamdulillah dpt agak banyak jgk dari sebelumye....syukur sgt-sgt....hati yg gundah gulana bertukar menjadi riang gembira...haha...

That's all for now.... :)


No comments:

Post a Comment