Monday 8 April 2013

Uwaaa~~~ cracked...sakitnyee..!

Assalamualaikum.. :)

Ni nak cite nasibku yg selalu mengalami cracked nip***...dunno why...maybe sbb Muammar yg suke gigit n tarik-tarik sambil gelak-gelak menunjukkan muke yg comel supaya x kena marah....haaa...Muhaimin pon same gak dulu...sakit ok...xtau nak ckp..huhu...tp nak wat camne..xkan nak tampor plak kan muke bdk cute tuh...haha....org kate kalo baby gigit, tekap kejap muke die ke dada...pastu die lepas...tp anak-anakku tidak..makin tekap makin kuat die gigit...(gaya marah nampaknye di situ..)

So..dgn keadaan aku yg x bleh nak buat pape...tpakse bia je dan kdg-kdg menjerit..haha...ade baca..petua nak bg rase pedih tu ilang, selalu letak susu kt keliling nip*** tu...aku dah try..but it didn't work for me...one day soh la En.Masrul saye tlg cari cream utk meredakan sakit....ade org bgtau cream bepathen and medela....(ni time Muhaimin dulu..hehe)...bile die balik umah...die ckp b beli 1 bepathen and 1 lg palmer's nursing butter..die kate "b xtau mane bagus so b beli due-due.." haha..ok b...luv u...sampai due soh test...aku bace la kat kotak tu...bepathen utk nappy rash..tp bleh gak utk cracked nip***....and palmer's tu plak mmg khas pastu xyah cuci bile nak susukan baby..so aku gune la yg palmer's tu...dlm 2-3 hari dah x sakit..hehe..tp kene rajin sapu..tiap-tiap kali pas bfeed baby..mmg kene sapu..kalo x, ianya xkan ade perubahan..huhu...

Sekarang ni Muammar plak kan..aku soh la En Masrul cari lg nursing butter ni..sbb die dah penah belikan...so die pon pegilah ke guardian utk mencari bende ni...tp bile balik...ini yg die bawak balik...


Medela purelan....beli kat kedai baby...mahal lg harge yg ni compare ngan palmer's tu....tp xpela die yg belikan..ekekeke...yg ni ok jgk..tp lambat skit kesan die...so skrang mmg tgh merana..
sekian time kasih....

Kwn-kwnku..korg bleh la try cream-cream ni nnt kalo ade prob cam aku okeh..ehehehe...daaa~~~

No comments:

Post a Comment